среда, 27 октября 2010 г.

Tinerii.

Stateam in fata unui magazin zilele trecute, asteptand-o pe sora mea, venita in vizita, sa termine de cumparat ceva. O doamna in varsta iese din magazin, ma priveste si cu o expresie foarte ingrijorata imi spune: “Incruntata? De ce esti incruntata? O fata asa de frumoasa si de tanara sta incruntata? Nu-mi place, sa nu te mai vad asa! Vreau sa te vad zambind!” Doamna probabil se intreba ce lucruri atat de grave ma preocupau si imi increteau fruntea. Si eu ma intreb uneori de ce la 19 ani consider ca “am probleme”. Ce lucruri ii macina pe tinerii din ziua de astazi?


Specifice varstei sunt multe si cunoscute; un bac, o admitere la facultate, o despartire de Gigel, o cearta cu mama, hai si o betie mica, prima poate din cariera ta de adolescent neinteles ce adera la credintele lui Kurt Cobain, o fuga mica de acasa! Acestea sunt doar cateva dintre giumbuslucurile tineretii. Dar, totusi, de ce nu mai zambesc tinerii, de ce nu mai rad copii, de ce parcurile sunt pline numai duminica? Poate pentru ca vrem sa ne facem mari mult prea repede, poate ca vrem sa ne maturizam prea rapid sau poate suntem fortati sa ne maturizam?

Noi tinerii suntem prea ocupati ca sa ne mai intalnim cu prietenii, nu ne vedem familiile, rudele ne viziteaza pe noi pentru ca altfel nu ne-am vedea niciodata, suntem atat de ocupati incat programul nostru incepe la 6 de dimineata si se incheie la ora 23, noaptea. Vorbesti cu ai tai, ai lacrimi in ochi si vocea iti piere si le spui ca nu mai rezisti prea mult in ritmul asta. Ei, de teama sa nu renunti, iti spun ca nu esti nici primul nici ultimul, ca o sa treaca pana la urma. Da, intr-adevar, va trece pana la urma , dar odata cu perioada asta va trece si tineretea ta si te incrunti. Nu poti sa mai zambesti pentru ca ti-e teama ca atunci cand totul va trece nu vei mai sti sa te bucuri de viata, ca persoana pe care o vei regasi e o necunoscuta.


Da, doamna, stau incruntata pentru ca nu mai am puterea sa privesc oamenii pe strada si sa ma folosesc de vitalitatea lor pentru a uita macar o clipa de probleme. Stau incruntata pentru ca totul ma enerveaza, pentru ca nu mai am rabdare, pentru ca nu pot sa ma opresc din agitatia in care ma aflu nici macar o secunda si pentru ca am uneori senzatia ca simt cum imbatranesc.

Комментариев нет:

Отправить комментарий